Our approach

We love the objectives, the action and the results for our clients

A consulting office which knows how to take action

M&BD has experience in strategic direction which is unique in the market. Our mission? Put these competences at the service of your business so that you can reach your objectives faster and aim for more ambitious ones.

We have been in your place

All the members of our team had positions as directors. In organization of all the sizes, in different markets and around the world. Some are part of a Board of Directors. We then had to deal with the everyday challenges of the directors:
  • Problems that sometime is difficult to deal only with internal competeces.
  • Consulting offices that are too expensive and far from the reality of the situation.
  • Difficulties to keep an overview and manage all the projects in an efficient way.
We felt the need to cover this gap in the market. To give solutions that we never gave. Because, at the end, who is better than a former director to give advice to directors?
After more than 8 years of activities fruitful and almost 200 finished project, we know more than ever that businesses need a consulting firm that is focused on delivering real results.
Elvis Gonzalez, Managing Partner

And if a consulting firm does way more than just giving advice?

It happened to all of us to pay an high price for some advice which I too far from reality, inapplicable. Useless.

At M&BD, we decided to take another approach of the role of the consultants. We give advice only on solutions that we are able to realize. And we can take care of their implementation if you wish. Because advice is good. But concrete results, are better.
M&BD démontre toujours un très fort engagement ainsi qu’une grande écoute, dès le départ des projets. Leur approche pragmatique, structurée et organisée a beaucoup plu à tous les membres de l’équipe.
Directeur d'une société parapublique
Il est essentiel d’avoir une stratégie afin de se définir
un cap ou, auDirecteur d'une entreprise parapubliquetrice.2
Terrence Dubois
CFO Nestlé
Il est essentiel d’avoir une stratégie afin de se définir
un cap ou, autrement dit, pour se fixer une orientation, une ligne directrice/conductrice.3
Terrence Dubois
CFO Nestlé
Il est essentiel d’avoir une stratégie afin de se définir
un cap ou, autrement dit, pour se fixer une orientation, une ligne directrice/conductrice.4
Terrence Dubois
CFO Nestlé
Il est essentiel d’avoir une stratégie afin de se définir
un cap ou, autrement dit, pour se fixer une orientation, une ligne directrice/conductrice.5
Terrence Dubois
CFO Nestlé

M&BD in numbers

23

Experts and associates
available for you

+50

Clients SMEs …… and public
institutions satisfied

+15

Sectors of activities

2011

Year of foundation

+200

mandates

+100

Projects implemented

M&BD research unit

How to be prepared in an environment that changes continuously and fast? Our team of research will permit us to exploit the last trends and innovations. Our team also creates the tools you need:
  • Qualitative studies on the market romand (innovation, governance, behavior, technologies…)
  • Auditing methods in all the disciplines
  • Publication of articles and recommendations

Ce que nos clients et partenaires pensent de nous

Bien que le panel de consultants témoigne de la qualité des services proposés, j’ai été agréablement surpris par la disponibilité et la réactivité de chacun des membres de l’équipe M&BD.
Directeur d’un organisme touristique
Professionnels et dotés d’un grand sens de l’écoute, ils ont su s’adapter aux codes de notre société malgré que ça puisse parfois en effacer les leurs.
Responsable des services centraux d'une entreprise du bâtiment
Il est essentiel d’avoir une stratégie afin de se définir
un cap ou, autrement dit, pour se fixer une orientation, une ligne directrice/conductrice.3
Terrence Dubois
CFO Nestlé
Il est essentiel d’avoir une stratégie afin de se définir
un cap ou, autrement dit, pour se fixer une orientation, une ligne directrice/conductrice.4
Terrence Dubois
CFO Nestlé
Il est essentiel d’avoir une stratégie afin de se définir
un cap ou, autrement dit, pour se fixer une orientation, une ligne directrice/conductrice.5
Terrence Dubois
CFO Nestlé

Découvrez nos services

Comment pouvons-nous vous aider? Dans quelles situations? Par où commencer?